STRUŚ EGO Przedszkole Artystyczno - Językowe

Projekty edukacyjne

 

Jako przedszkole wyróżnia nas umiejętność tworzenia innowacyjnych projektów edukacyjnych, które stymulują rozwój dzieci.

 

Nasze projekty opierają się na interdyscyplinarnym podejściu i wszechstronnej edukacji, której celem jest rozwijanie kompetencji i zainteresowań dzieci.

Są one oparte na założeniu, że dzieci najlepiej uczą się poprzez eksplorację, odkrywanie i działanie.

Dlatego stawiamy na wykorzystanie różnorodnych metod i narzędzi edukacyjnych, takich jak gry, zabawy, eksperymenty, projekty badawcze, sztuka, muzyka i ruch.

W naszych projektach stawiamy również na współpracę z rodzinami, aby rozwijać i wzmocnić edukację dzieci również poza przedszkolem. Organizujemy warsztaty i wydarzenia rodzinne, a także wiele innych działań, które łączą siły rodziców i nauczycieli w procesie edukacji dzieci.

Wszystkie nasze projekty edukacyjne są indywidualnie dostosowane do potrzeb i zainteresowań dzieci, a także uwzględniają najnowsze tendencje w dziedzinie edukacji przedszkolnej. Naszym celem jest przede wszystkim rozwój wszechstronny i radość z uczenia się u dzieci, dlatego również nieustannie doskonalimy nasze projekty i stale poszukujemy nowych inspiracji.

 

Oto przykłady naszych projektów:

 

 Miś Bajkuś w Krainie Bajkoterapii

 Program projektu opiera się na podstawie programowej wychowania przedszkolnego, jednak znaczne rozszerza ją o aktywność artystyczną dzieci.  Akcent jest położony na umożliwienie dzieciom rozwinięcie dodatkowych umiejętności, takich jak wyrażanie siebie, współpraca w grupie, koncentracja, a także rozwijanie wyobraźni i kreatywności.

Bajki psychoedukacyjne wykorzystywane w ramach tego projektu mają na celu ułatwienie dzieciom zrozumienia i radzenia sobie z różnymi emocjami.

Dzieci uczą się empatii, czyli zdolności do rozumienia i przeżywania uczuć innych osób. Poprzez identyfikację się z bohaterami bajek, uczą się rozpoznawać i nazwać własne emocje, a także rozwijają umiejętność radzenia sobie z nimi w konstruktywny sposób.

W ramach projektu wykorzystywana jest również metoda edukacji teatralnej. Dzieci biorą udział w różnych formach teatralnych, takich jak teatrzyki kukiełkowe, czy improwizacje. W ten sposób dzieci mają możliwość wyrażania siebie oraz eksperymentowania z różnymi rolami i sytuacjami, co rozwija ich kreatywność oraz umiejętność adaptacji w różnych sytuacjach społecznych.

Działania prowadzone w ramach projektu mają również na celu wzmacnianie poczucia własnej wartości u dzieci.

Poprzez pozytywne wzmacnianie oraz uznawanie ich osiągnięć, dzieci uczą się doceniać siebie i swoje umiejętności.

Projekt jest skierowany głównie do dzieci w wieku 4-6 lat, ponieważ to właśnie w tym okresie dzieci zaczynają rozwijać umiejętności emocjonalne oraz budować  poczucie własnej wartości.

Festiwal Kultury Anglosaskiej (Anglo-Saxon Culture Festival).

Festiwal Kultury Anglosaskiej był doskonałą okazją do zainteresowania dzieci kulturą i muzyką innych narodów, a także do rozwijania ich umiejętności językowych i artystycznych.

Podczas festiwalu dzieci miały  okazję pozać muzykę  i kulturę anglosaską, wykonywały piosenki w języku angielskim i grały na irlandzkich instrumentach. 

W ramach festiwalu odbyły się również warsztaty, podczas których dzieci mogły nauczyć się tańczyć tradycyjne brytyjskie tańce, jak np. Scottish ceilidh. Uczestnicy festiwalu mieli także możliwość wzięcia udziału w konkursach, w których musieli odpowiedzieć na pytania związane z kulturą i historią Anglii.

Dzieci poznały równiez wokalno-taneczny zespół Riverdance, którego muzyka i taniec oparte są na tradycjach i kulturze irlandzkiej.

Wielką niespodzianką był koncert znakomitych muzyków i pedagogów:  P. Marii Domżał (sopranistki), P. Julii Singalewicz-Sobczak (pianistki) i P. Marka Czapelskiego (perkusisty), którzy wykonali utwory z Wysp Brytyjskich.

Harmonia Sztuk - Słowem, Pędzlem i Nutą 

Projekt muzyczno-plastyczno-recytatorski mający na celu rozwijanie wielu umiejętności i talentów u dzieci. Poprzez łączenie muzyki, sztuki plastycznej i recytacji, dzieci mają szansę wyrazić swoje emocje i myśli w różnorodny sposób.

Każdy element projektu ma swoje znaczenie. Słowo, czyli recytacja wierszy, pozwala dzieciom pracować nad poprawnym artykułowaniem, intonacją i dynamiką głosu. Dzięki temu rozwijają swoje umiejętności w zakresie języka ojczystego oraz nabierają większej pewności siebie w wystąpieniach publicznych.

Obraz, czyli działania związane ze sztuką plastyczną, daje dzieciom możliwość wyrażania się poprzez różnorodne techniki i formy twórczości. Malowanie, rysowanie, tworzenie kompozycji są świetnym sposobem na rozwijanie wyobraźni, kreatywności i zdolności manualnych.

Dźwięk, czyli muzyka, to nieodłączna część tego projektu. Pod kierunkiem pedagoga muzycznego dzieci mają możliwość rozwijania umiejętności w zakresie rytmiki, melodii oraz harmonii. Tworzenie i wykonanie muzyki wspiera rozwój słuchu muzycznego, koncentracji oraz współpracy w grupie.

Współpraca pedagoga muzycznego z pedagogiem plastycznym oraz nauczycielami była kluczowa w realizacji tego projektu. Dzięki temu dzieci miały szansę poznać różnorodne techniki i sposoby wyrażania siebie, a także odkryć swoje talenty i zainteresowania.

Warto wspierać dziecięcą twórczość, ponieważ jest ona niezwykle ważna dla ich rozwoju. Poprzez projekt muzyczno-plastyczno-recytatorski dzieci miały możliwość rozwinięcia wielu umiejętności, wyrażenia własnych emocji i przeżycia radości tworzenia. Jest to również doskonała forma integracji i współpracy grupowej, co dodatkowo wpływa na rozwój społeczny i interpersonalny dzieci.

Dzieci mają wiele do zaoferowania, jeśli tylko daje się im przestrzeń do wyrażenia i rozwijania swojej twórczości. Projekt muzyczno-plastyczno-recytatorski był doskonałym sposobem na wspieranie i docenianie tego pięknego procesu twórczego.

 

 O zwierzętach opowiedzą farby, dźwięki i ktoś jeszcze

To już druga część projektu artystycznego w naszym przedszkolu, przygotowana przez nasze przedszkolaki oraz pedagogów artystycznych i wychowawców.

Tym razem tematem były zwierzęta. Chcemy pokazać dzieciom, jak różnorodne są światy zwierząt i jak wiele możemy się od nich nauczyć.

 Farby płynęły twórczo na papierze, ukazując piękno i złożoność świata zwierząt. Każde dziecko mogło przedstawić swoje ulubione zwierzę za pomocą kolorów i linii mając do dyspozycji szeroką gamę barw, aby odzwierciedlić różnorodność zwierząt i ich naturalne środowisko.

Następnie przyszedł czas na dźwięki. Dzieci w codzienności wykazują wielkie zainteresowanie różnymi dźwiękami, także takimi które wydają zwierzęta. Wspólnie tworzyliśmy orkiestrę zwierząt, gdzie każde dziecko miało swoje zadanie. . Powstały fantastyczne dźwięki, które zbliżyły nas jeszcze bardziej do natury i jej piękna.

Ten projekt artystyczny o zwierzętach to było wspaniałe doświadczenie dla wszystkich naszych przedszkolaków. Dzięki niemu odkryły różnorodnoć i piękno natury oraz rozwinęły swoje umiejętności artystyczne i kreatywność. To również doskonały sposób na podnoszenie świadomości o ochronie zwierząt i ich środowiska naturalnego.

 

Rabaty kwiatowe i zielnik - projekt założenia przedszkolnego ogródka

W ramach projektu założenia własnego, przedszkolnego ogródka, dzieci miały okazję uczyć się nazw kwiatów, warzyw i ziół oraz założyć oddział roślin owadożernych. Nasz ogródek był zaprojektowany tak, aby dzieci mogły doświadczyć różnorodności roślin i zrozumieć ich znaczenie oraz wpływ na przyrodę.

Wśród naszych rabat kwiatowych znajdowały się piękne, kolorowe kwiaty, takie jak tulipany, goździki, stokrotki czy róże. Dzieci miały okazję poznać nazwy tych kwiatów oraz uczyć się o ich różnych odmianach i wyglądzie.

W części ogródka poświęconej  ziołom, dzieci miały styczność z różnymi ziołami, takimi jak mięta, rozmaryn, bazylia czy pietruszka. Badacze roślin mieli okazję obserwować i opisywać różnice między poszczególnymi ziołami oraz dowiedzieć się o ich właściwościach smakowych i leczniczych.

Największym zaskoczeniem było dla naszych maluchów założenie oddziału roślin owadożernych. Dzieci miały okazję dowiedzieć się, jak takie rośliny przyciągają i trawią swoją zdobycz, a także jak ważne są one dla zrównoważonego ekosystemu.

Cały projekt założenia własnego ogródka pozwolił dzieciom na aktywne zaangażowanie się w rozwijanie swojej wiedzy o roślinach oraz nauczenie się o ich znaczeniu dla przyrody. Był to również wspaniały sposób na integrację z naturą i zrozumienie procesu wzrostu i rozwoju roślin.

 

Projekty naukowe

Projekty naukowe dla dzieci są doskonałą metodą, aby rozbudzić ich ciekawość i zainteresowanie nauką poprzez interaktywną naukę i zabawę. Dzieci mogą uczyć się na wiele różnych sposobów, w tym przyrody, matematyki i chemii, poprzez takie aktywności, jak zabawy badawcze, spacery po parku leśnym, doświadczenia chemiczne i eksperymenty naukowe.

Podczas zabaw badawczych często organizowanych przez nasze nauczycielki, dzieci mogą być zaangażowane w różne eksploracje przyrodnicze, takie jak obserwacje ptaków, badania śladów zwierząt czy identyfikowanie roślin. Mogą również uczyć się o zasadach matematyki poprzez gry planszowe, które wymagają logicznego myślenia i liczenia.

Spacerując po parku leśnym, dzieci mają okazję zobaczyć i doświadczyć różnych elementów przyrody, takich jak drzewa, rośliny, zwierzęta i ich siedliska.

Doświadczenia chemiczne to kolejny sposób na rozwijanie zainteresowania nauką u dzieci. Mogą one mieć okazję tworzyć prostą chemię w praktyce, taką jak mieszanie różnych substancji i obserwowanie reakcji chemicznych. Mogą również uczyć się o składnikach chemicznych w codziennych przedmiotach, takich jak jedzenie czy kosmetyki.

Uwazamy, że projekty naukowe dla dzieci są nie tylko edukacyjne, ale także zapewniają rozrywkę i zabawę. Poprzez te interaktywne metody uczenia się, dzieci mogą w naszym przedszkolu rozwijać swoje umiejętności logicznego myślenia, obserwacji i eksperymentowania. To również pomaga im zrozumieć i docenić świat przyrody, matematyki i chemii.

 

Warsztaty wakacyjne

Warsztaty wakacyjne są organizowane corocznie przez naszych nauczycieli jako wspaniała zabawa dla dzieci. Jest to wakacyjna, codzienna cudowna dziecięca zabawa, przeplatana wiedzą teoretyczną i praktyczną, z muzyką, spotkaniami z orientalnymi instrumentami, sztukami plastycznymi, teatralnymi, manualnymi, sportowymi, nauką śpiewu i oczywiście licznie obecymi niespodziankami. Jesteśmy przekonani, że poprzez takie działania możemy edukować dzieci w sposób atrakcyjny, angażując ich w sztukę, zabawę, poznawanie nowych rzeczy o świecie i o otaczającym nas bliskim środowisku.

 

 "Spice Your Talent Up!" 

W ramach projektu stworzonego i przeprowadzonego przez nauczycielki Autorskiej Szkoły Podstawowej nr 12 -  naszej placówki partneskiej, prowadzonej przez naszą Fundację Kultura i Nauka w Warszawie.

W ramach "Spice Your Talent Up!" odbyły się różnorodne warsztaty i zajęcia, które miały  na celu rozwijanie talentów naszych przedszkolaków. Dzięki nim mieli oni szansę odkryć swoje pasje i zainteresowania oraz doskonalić umiejętności w różnych dziedzinach.

Projekt był lokalnym oraz międzynarodowym projektem komunikacji w ramach realizacji działań z zagranicznymi szkołami partnerskimi. Miał  na celu promować różnorodność kulturową, rozwinąć umiejętności językowe naszych dzieci oraz rozbudzić wrażliwość międzykulturową.

 

Akcja charytatywna "Góra Grosza" na rzecz Towarzystwa Nasz Dom

Celem tej akcji jest zbieranie środków finansowych, aby wesprzeć dzieci z trudnymi warunkami życia.

Akcja "Góra Grosza"która odbyła sie w naszym przedszkolu polegała na tym, że każde dziecko przynioslo swoje drobne pieniążki - grosiki lub złotówki - które następnie zostały złożone w specjalnym pudełku. Pudełko  symbolizowało naszą "Górę Grosza", która z czasem będzie rosła i rosła, gdyż każda wpłacona moneta przyczynia się do jej wzrostu.

W trakcie trwania akcji, różnymi działaniami zachęcaliśmy dzieci i ich rodziców do aktywnego uczestnictwa. Odbywały się konkursy,  wspólne zabawy i wyzwania, które będą motywowały wszystkich do zaangażowania..

Wszystkie zebrane środki finansowe zostały przekazane do Towarzystwa Nasz Dom, która zajmuje się pomaganiem dzieciom i młodzieży, szczególnie tym, którzy znajdują się w trudnej sytuacji życiowej. Dzięki naszej akcji mogliśmy wesprzeć ich działania i poprawić warunki życia tych dzieci.

Działania charytatywne  to wspaniała okazja, aby nauczyć dzieci wartości solidarności, empatii i pomagania innym. Pragniemy, aby każde dziecko poczuło radość z tego, że może przyczynić się do zmiany czyjegoś życia i pomagać potrzebującym.

 

Pozostałe projekty:

Międzynarodowy Dzień Muzyki, Światowy Dzień Pszczół, Dni: Kropki, Rodziny, Oceanów, Ziemi, Kota, Teatru, Niezapominjaki,

i wiele innych...

szkolnastrona.pl