STRUŚ EGO Przedszkole Artystyczno - Językowe

Co nas wyróżnia

Idea i programy autorskie

Twórczość dzieci w  przedszkolu zajmuje miejsce szczególne, ponieważ uważamy, że kontakt ze sztuką ma duży wpływ na kształtowanie wrażliwości dziecka. Edukujemy poprzez sztukę: muzykę, twórczość plastyczną,  gest, mimikę i głos. 

Działalność muzyczna, plastyczna i teatralna, obok zabawy, są najpowszechniejszymi formami ekspresji dziecka, podstawowymi formami wypowiadania się i porozumiewania się z otoczeniem. Podczas zajęć artystycznych w przedszkolu dzieci mają możliwość tworzyć, doświadczać, poznawać i wyrażać siebie poprzez język sztuki. 

Wychowywanie dzieci w duchu tolerancji. Kontakt na zajęciach i warsztatach z inną kulturą, językiem, religią, rasą ludzką czy sztuką otwiera wrażliwość młodych ludzi, rozwija umiejętności językowe oraz sprawia, że młodzi ludzie wychodzą w świat bez uprzedzeń.

Nasza kadra posiada niezbędne kwalifikacje do pracy z dziećmi, bierze udział w szkoleniach zawodowych oraz rozwija i wykorzystuje w pracy z dziećmi swoje pasje.

Zadaniem nauczycieli przedszkola jest wspieranie naturalnych tendecji ekspresyjnych i spontaniczności dziecka: 

  • Elementy teatralne, taneczne, pantomima, śpiew, gra na instrumentach klawiszowych i perkusyjnych, aktywność plastyczna oswajają dzieci z wystąpieniami przed publicznością

  • Przygotowanie i udział dzieci w konkursach plastycznych, muzycznych, teatralnych, językowych organizowanych przez Przedszkole, wspólnie z innymi szkołami Fundacji oraz innymi instytucjami, w tym zagranicznymi, oczywiście w języku angielskim

  • Codzienna nauka  jęz.yka angielskiego 

  • Praca w przedszkolnym ogródku

  • Bardzo dużo aktywności na świeżym powietrzu, placu zabaw i w lesie tuż obok przedszkola

  • Zajęcia dodatkowe: dbamy o wszechstronny rozwój uzdolnień i zainteresowań dzieci na: balecie, gimnastyce korekcyjnej, tańcu współczesnym, indywidualnej nauce gry na pianinie, sensoplastyce, matematyce i kodowaniu, itd.

     

Rodzice mają możliwość śledzenia na bieżąco postępów dzieci:

  • Filmiki z nagraniami muzycznymi, z widocznymi postępami – przesyłane rodzicom na grupy zamknięte lub indywidualnie

  • Rozmowy indywidualne z rodzicami i informowanie o umiejętnościach i postępach dziecka

  • Wernisaże prac dziecięcych, wykonywane różnymi technikami rękodzieła artystycznego np. decupage, quilling, makrama, origami

 

szkolnastrona.pl