"Struś Ego" Przedszkole Artystyczno - Językowe
ul. Strusia 58, 04-532 Warszawa
tel. 885 552 233
Informacje i zapisy
tel 575 414 096
strusiego@autorska.edu.pl
otwarte: poniedziałek-piątek 7:00-18:00
Idea i programy autorskie
Twórczość dzieci w przedszkolu zajmuje miejsce szczególne, ponieważ uważamy, że kontakt ze sztuką ma duży wpływ na kształtowanie wrażliwości dziecka. Edukujemy poprzez sztukę: muzykę, twórczość plastyczną, gest, mimikę i głos.
Działalność muzyczna, plastyczna i teatralna, obok zabawy, są najpowszechniejszymi formami ekspresji dziecka, podstawowymi formami wypowiadania się i porozumiewania się z otoczeniem. Podczas zajęć artystycznych w przedszkolu dzieci mają możliwość tworzyć, doświadczać, poznawać i wyrażać siebie poprzez język sztuki.
Wychowywanie dzieci w duchu tolerancji. Kontakt na zajęciach i warsztatach z inną kulturą, językiem, religią, rasą ludzką czy sztuką otwiera wrażliwość młodych ludzi, rozwija umiejętności językowe oraz sprawia, że młodzi ludzie wychodzą w świat bez uprzedzeń.
Nasza kadra posiada niezbędne kwalifikacje do pracy z dziećmi, bierze udział w szkoleniach zawodowych oraz rozwija i wykorzystuje w pracy z dziećmi swoje pasje.
Zadaniem nauczycieli przedszkola jest wspieranie naturalnych tendecji ekspresyjnych i spontaniczności dziecka:
Elementy teatralne, taneczne, pantomima, śpiew, gra na instrumentach klawiszowych i perkusyjnych, aktywność plastyczna oswajają dzieci z wystąpieniami przed publicznością
Przygotowanie i udział dzieci w konkursach plastycznych, muzycznych, teatralnych, językowych organizowanych przez Przedszkole, wspólnie z innymi szkołami Fundacji oraz innymi instytucjami, w tym zagranicznymi, oczywiście w języku angielskim
Codzienna nauka jęz.yka angielskiego
Praca w przedszkolnym ogródku
Bardzo dużo aktywności na świeżym powietrzu, placu zabaw i w lesie tuż obok przedszkola
Zajęcia dodatkowe: dbamy o wszechstronny rozwój uzdolnień i zainteresowań dzieci na: balecie, gimnastyce korekcyjnej, tańcu współczesnym, indywidualnej nauce gry na pianinie, sensoplastyce, matematyce i kodowaniu, itd.
Rodzice mają możliwość śledzenia na bieżąco postępów dzieci:
Filmiki z nagraniami muzycznymi, z widocznymi postępami – przesyłane rodzicom na grupy zamknięte lub indywidualnie
Rozmowy indywidualne z rodzicami i informowanie o umiejętnościach i postępach dziecka
Wernisaże prac dziecięcych, wykonywane różnymi technikami rękodzieła artystycznego np. decupage, quilling, makrama, origami